Thursday, August 23, 2007


بسم الله الرحمن الرحيم
انا انهاردة عاوز اكلم جزء معين من الشباب فى موضوع اننا ليه منفكرش نبنى نفسنا من دلوقتى ونسبنا من اننا نعتمد على اهالينا ومبحبش اننا نكون معتمدين اننا مادام بناخد مصروفنا اللى مكفينا وزيادة فكدة خلاص لألأ طبعا المفروض اننا نبدأ نبنى نفسنا من دلوقتى سواء كنا لسه بندرس فى الجامعة زى حالاتى او خلصنا وبندور على شغل او معتمدين على اهالينا وانا من رأيى اننا نبدأ نعمل مشروعات صغيرة نقدر نتابعها مع الدراسة فاهمنى؟
انا عايز اراء وافكار وياريت نبتدى نفكر وانا كمان هفكر معاكو وهبتدى اقولكوا اووووووووووك؟
شيتوووووووووووووووووس

3 comments:

Anonymous said...

اولا مبروك على المدونه الجديده ويارب اشوفك بلوجر نشيط قااااااااااااااااد الدنيا
تانيا الفكره نظريا ممكن تكون جامده جدا لان دلوقتى كل الناس محتاجه انها تأسس نفسها وتزود دخلها
بس مهما حصل لازم هاتعتمد فى البدايه على عائل معين لحد ما يوقفك على رجليك
والسؤال الصعب فى المن ده هو
مين ياترى العائل ده؟؟؟

الوحدة بتقتلنى said...

الاول شكرا ياوينكى انك شرفتى مدونتى المتواضعة وانا عاوز اقلك اننا نفكر وبعدين مشكلة الفلوس دى سهلة فى قروض من جمعية رجال الاعمال وبدون ضمان مادى يعنى عادى بس احنا نفكر عشان نكون حاجة من دلوقتى

Nouran said...

الاول مبروك يا بشمهندس ع البلوج الجديد
وثانيا: الموضوع اللي انت بتقوله مهم جدا انا كل شوية اقولهم ف الكلية فاضلكم 4 سنين وبعديها الجيش وبعد كده هيشتغلوا وعقبال ما يكونوا نفسهم هيبقى عنهم 30 او 35 سنة شوفت التفاؤل
فبجد لازم يفكروا ف حاجة تساعدهم من دلوقتي :)